tisdag 26 november 2013

Hemma igen

Mycket har hänt sedan sist. På grund av stamrenovering har vi bott ute på landet i en och en halv vecka och hunnit med en långhelg uppe i Säfsen. Att inte kunna bo hemma under en period fick mig att inse hur mycket jag längtade hem och att vår lägenhet verkligen är ”hemma” för oss båda.

Jag tog semester förra måndagen för att kunna plocka och komma iordning hemma igen. Och det första jag tog tag i, förutom att komma ikapp med tvätten, var att måla om ett bord. I helgen målade jag också om en vägg i lilla rummet. Jag har aldrig riktigt känt att vi har fått till det med inredningen där inne. Det har snarare varit ett skräprum där man kan lägga all bråte som man inte vill ha synlig i tex vardagsrummet. Men nu efter att en fondvägg har blivit vit och jag har möblerat om så tror jag att vi är på god väg.

Sen har jag bytt plats på lite föremål och flyttat in lite nya saker i rummet. Inom feng shui tror man bland annat att föremåls placering i hemmet påverkar vårt välbefinnande. Jag tycker att många tankar inom feng shui är riktigt intressanta och det är mycket som jag har tagit till mig inredningsmässigt. Så nu kanske jag kommer att trivas bättre därinne och inte bara använda rummet till avlastningsplats.

Bjuder på ett litet stilleben med mina fina gamla kameror, en lampa från uppsala ekeby och ett foto från förra vintern. Saker som fått flytta in i sovrummet i och med renoveringen. Och de kommer nog att få stanna därinne.

/C.

Inga kommentarer: